Leen Bakker zit 'midden in het spel van omnichannel'

Leen Bakker wil de test met tablets en kiosken in zijn vijf proefwinkels een landelijk vervolg geven. Dat heeft directeur inkoop en communicatie Wim Braafhart gezegd tijdens een bijeenkomst van VEDIS Retail Platform.

Klanten kunnen bij de kiosk het volledige online assortiment benaderen en ook direct afrekenen met hun pinpas of creditcard. Daarnaast kan het winkelpersoneel het assortiment verkopen via een tablet. Dat vergt volgens Braafhart wel de nodige training en tijd, omdat het een andere manier van verkopen is. “Vroeger hadden winkelmedewerkers alleen een stanleymes in hun zak.”

De tablets en kiosken zijn niet de enige veranderingen die Leen Bakker op omnichannelgebied doorvoert. Zo wil de retailer op den duur met dynamische prijzen gaan werken en online bestellingen binnen een uur thuisbezorgen door gebruik te maken van zijn fysieke winkelbestand. Ook ‘click & next day’ en click & collect zijn volgens Braafhart belangrijke pijlers in de transformatie naar omnichannel winkelketen. “We zitten midden in dit spel.”

De retailer heeft vijf pilaren (product, content, channels, service en marketing) onderscheiden, waarvoor een driejarenplan is opgesteld. “We willen de nummer één in e-commerce in de Benelux worden”, aldus de directeur.

De winkelketen voert tevens veranderingen door in zijn fysieke vestigingen, met pilotwinkels in Almelo, Duiven, Epe, Veenendaal en Raamsdonksveer. Op RetailWatching wordt een blik geworpen op de nieuwe positionering, merkbelofte en het merk- en winkelbeeld van de Blokker-formule.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!