Mobiel is aanjager voor Zalando

Bijna de helft van de online shoppers bij Zalando kwam in het vierde kwartaal via een smartphone of tablet binnen. Eind 2014 maakte 48 procent gebruik van een mobiel device om te shoppen bij de webwinkel, zo blijkt uit de definitieve jaarcijfers die de Duitse etailer donderdag publiceerde.

Over heel 2014 was het mobiele kanaal goed voor 42,3 procent van de sitebezoeken. In 2013 was dat nog 26,8 procent, terwijl het jaar daarvoor op dertien procent uitkwam. De etailer houdt naar eigen zeggen voet op het gas en wil blijven groeien door onder meer te focussen op ‘mobile first’. Daarvoor worden processen opnieuw bekeken vanuit een mobiel perspectief.

Consumenten deden in totaal 41,4 miljoen bestellingen bij Zalando waarbij het gemiddelde bestelbedrag op 66 euro uitkwam. Vorig jaar had de etailer 14,7 miljoen actieve klanten. Zalando realiseerde over vorig jaar voor het eerst sinds zijn oprichting winst. De webwinkel boekte 62 miljoen euro winst voor rente en belastingen, tegen een verlies van 114 miljoen euro een jaar eerder. De zwarte cijfers zijn volgens de webwinkel vooral het gevolg van een betere kostenbeheersing op met name sales- en marketinggebied.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends