Subway lanceert loyaliteitsprogramma via wifi

Subway gaat zijn klanten belonen wanneer zij inloggen op hun wifi-netwerk. Hiermee wil de broodjesketen de klantloyaliteit een boost geven. Het loyaliteitsprogramma wordt in eerste instantie getest in Canada, met als doel de huidige stempelkaarten te vervangen.

Voor het nieuwe loyaliteitssysteem werkt Subway samen met Turnstyle Solutions, specialist in loyaliteitsoplossingen via wifi. Wanneer klanten regelmatig inloggen op het wifi-netwerk van Subway sparen zij voor gratis drinken bij hun maaltijd, gratis broodjes of een gratis snack.

Het inloggen op het wifi-netwerk levert Subway verschillende soorten informatie op over zijn klanten. Zo kunnen zij onder meer zien hoeveel mensen zij over de vloer krijgen, of dit bestaande of nieuwe klanten zijn en hoe lang zij in het restaurant verblijven.

“Deze data zegt uiteraard niet alles, omdat het alleen data meet van klanten die hun wifi- of bluetoothverbinding aan hebben staan”, aldus marketingdirector Shuli Lowy bij dataspecialist Ping Mobile. “Toch is het een representatief kijkje in de keuken.” De vergaarde data wordt door Subway gebruikt om zijn processen te optimaliseren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!