De winkel van Burberry in Londen wordt de komende maanden uitgebreid met een horecagelegenheid. De flagshipstore aan Regent Street krijgt verder een speciale cadeauafdeling.
In het café aan de achterkant van de winkel kunnen klanten terecht voor een ‘compleet Brits menu’, zo laat de retailer weten aan Drapers. De horeca-afdeling wordt geëxploiteerd door cateringbedrijf Rocket Food, dat ook werkt voor retailers als Mulberry, Debenhams en Arcadia.
Steeds meer luxeretailers zien volgens Drapers meerwaarde in het openen van restaurants of cafés in hun winkels, getuige de zestien eetgelegenheden bij Armani en zeven bij Bulgari. In de vorige week gepubliceerde Retailagenda is afgesproken dat ook retailers in ons land meer ruimte krijgen om winkels te combineren met horeca. In binnensteden zal het strikte onderscheid tussen retail en horeca op bepaalde plekken worden losgelaten.
RetailTrends stond vorig jaar uitgebreid stil bij de winkel van Burberry naar aanleiding van de Retail Inspiratie Tour door Londen. Daarin was onder meer aandacht voor de ‘Bespoke Feature’-mogelijkheid, waarbij de klant haar eigen trenchcoat kan samenstellen. Daarnaast zorgt ‘My Burberry’ er voor dat de persoonlijke voorkeuren van de klant overal toegankelijk zijn. De Londense winkel werd door eigenaar Carin Frijters van retailadviesbureau CF retail bestempeld als ‘must see’ voor een omnichannelervaring.
Reacties 0