Nordstrom laat klant zelf schoenen ontwerpen

Nordstrom test in zes filialen de mogelijkheid voor klanten om hun eigen schoenen te ontwerpen. De Amerikaanse warenhuisketen werkt daarvoor samen met de webwinkel Shoes of Prey.

Shoes of Prey werd in 2009 in Australië gelanceerd en laat consumenten hun eigen schoen samenstellen door hen te laten kiezen uit twaalf basisstijlen zoals een sandaal of laars en 170 stoffen in verschillende kleuren en patronen. Daarnaast zijn er tien variaties in de hoogte en vier in de vorm van de hak.

De winkels van Nordstrom zijn voorzien van tablets, waarmee shoppers hun eigen schoenen kunnen ontwerpen. Daarnaast worden op de devices mogelijke ontwerpen getoond en zijn er proefexemplaren in verschillende maten. De prijzen liggen tussen de 130 en 450 dollar, afhankelijk van de gebruikte materialen.

De samenwerking is het gevolg van een veranderende consumentenbehoefte en de wens van Nordstrom om nieuwe diensten te bieden, zegt Tacey Powers, die de schoenenafdeling voor vrouwen bij de Amerikaanse keten aanstuurt. “Dit is ons antwoord op de trend van ‘customization’, die we nu volop zien.”

Voor Shoes of Prey is het juist een manier om zijn klanten vertrouwder te maken met zijn designsoftware. Ondanks de mogelijkheid om de schoenen in 3D en 360 graden te zien, vragen ze zich volgens oprichter Jodie Fox nog altijd af hoe ze er ‘in het echt’ uitzien.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!