Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Quartz, Business Insider, Forbes, Business of Fashion en Huffington Post.
Voor de liefhebber
Wie van sneakers houdt en dan vooral van zeldzame verzamelexemplaren was tot 1995 aangewezen op garageverkopen. Met de komst van eBay kwam daar een einde aan en ontstond er een lucratieve markt. Vorig jaar werd er bijvoorbeeld zo'n 6,3 miljoen paar verhandeld op de online marktplaats.
Bron: Quartz http://bit.ly/1GOMx3Q
Apple-tirannie
Apple mag dan geroemd worden om zijn innovaties, het is vreselijk om voor het technologieconcern te werken. Dat vindt voormalig werknemer Ben Farrel althans. De arbeidsomstandigheden en werkdruk zijn verre van innovatief en vooral tiranniek.
Bron: Business Insider http://bit.ly/1a9AnWl
De schoolbanken in
Starbucks trekt 250 miljoen dollar uit zodat zijn werknemers kosteloos een vierjarige opleiding kunnen doen. Waarom de koffieketen dat doet? Daar zijn zes heel duidelijke redenen voor.
Bron: Forbes http://onforb.es/1CtqERK
Beauty gaat op de kop
Traditionele beautyspelers zijn nogal traag met het ontvouwen van een e-commercestrategie. Jonge spelers als Stowaway en Birchbox springen op hun eigen wijze in dat gat.
Bron: Business of Fashion http://bit.ly/1aNpiLK
Klein maar fijn
Wegmans beschikt over 'maar' 85 vestigingen en is door Amerikaanse consumenten uitgeroepen tot beste supermarktketen. Waarom grote reuzen als Walmart en Target het afleggen tegen kleinere spelers.
Bron: Huffington Post http://huff.to/1ClhK9P
Reacties 0