Supermarkten houden stijgende lijn vast

De Nederlandse supermarktomzet is in mei voor de vijfde maand op rij toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldt marktonderzoeker GfK donderdag.

In totaal werd vorige maand voor 2,6 miljard euro verkocht. Dat is 1,7 procent meer dan in mei 2014.

Waar de totale omzet over vorig jaar nog licht daalde, laten alle maanden van 2015 tot nu toe een omzetgroei zien. In mei werd de groei voornamelijk veroorzaakt door een stijging van het aantal kassabonnen. Die steeg met 1,1 procent, terwijl de gemiddelde omzet per bon 0,6 procent hoger lag.

De groei van 1,7 procent maakt verder een einde aan de afvlakkende groei tijdens de eerste vier maanden. In januari stegen de verkopen nog met 2,6 procent, gevolgd door toenames van respectievelijk 1,2 en 1,1 procent in februari en maart. In april bedroeg de groei nog een half procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!