Dat menig Apple Store tot de verbeelding spreekt, is inmiddels een gegeven in retailland. Hele fotoalbums kunnen gevuld worden met storedesigns van het Amerikaanse merk. Op RetailWatching was begin dit jaar nog te zien hoe Apple zijn recordwinst van achttien miljard dollar in één kwartaal (!) vierde in Hangzhou. De symboliek van de nieuwste winkelopening in Manhattan – in een honderd jaar oude bank – kan dan ook niet mooier.
De winkel werd afgelopen weekend geopend. Hoewel het alweer het zesde filiaal in New York was, liet Apple de opening niet zomaar voorbijgaan. Head of retail Angela Ahrendts was uiteraard aanwezig, evenals het massaal toegestroomde publiek.
Zij konden zien hoe Apple er alles aan gedaan had om de bank in zijn waarde te laten. Dat komt het best tot uiting in de kluiskamer van het gebouw, dat tegenwoordig een Apple Watch ter waarde van tienduizend dollar beschermt. Wat overigens niet betekent dat klanten het luxe horloge niet mogen proberen. De kluiskamer is tot een complete VIP-room omgetoverd, waar behalve het dure horloge ook banken staan en grote schermen hangen.
Reacties 0