De enige reden achter de dominantie van Zara

Inditex is met zo'n 6700 winkels het grootste modebedrijf ter wereld. De Spanjaarden hebben veel te danken aan succesformule Zara, die over 2100 vestigingen beschikt. Het ontwerpen, produceren en distribueren van kleding wordt dankzij Zara steeds meer een ‘ongoing business’, zegt kledingeconoom Rens Tap van branchevereniging Modint in het zomernummer van RetailTrends. “In plaats van fast fashion lijkt mij de term flow fashion beter op zijn plaats. Kleding wordt niet in grote brokken in het voor- en najaar de winkels in geduwd, maar stroomt in de juiste hoeveelheden gedurende het hele jaar door de keten naar de consument.” Business Insider laat klanten in deze video uitleggen waarom dat de enige reden is dat Zara de fashionmarkt domineert.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in