​Birchbox maakt gebruik van virtual reality

Online beautyretailer Birchbox geeft zijn mannenafdeling extra aandacht met virtual reality. Klanten die de cosmeticabox van Birchbox Man bestellen, ontvangen een cardboard viewer bij hun bestelling.

Met deze cardboard viewer veranderen klanten hun smartphone in een handomdraai tot een virtual reality-bril. In een speciale Birchbox-app vinden zij vooralsnog vier video’s waarin zij volledig om zich hen kunnen kijken.

Voor de ontwikkeling van de video’s werkt Birchbox samen met virtual reality-specialist River. In één van de video’s staan kijkers op een surfboard en surfen zij door een golf, waar ze in een andere video meevliegen met een helikopter. Met de video’s wil Birchbox zijn klanten op een laagdrempelige manier laten kennismaken met virtual reality.

Consumenten kunnen zich abonneren op Birchbox Man of Birchbox (de vrouwenlijn). Doen zij dit, dan ontvangen zij maandelijks een doos met schoonheidsproducten. In totaal heeft Birchbox ruim één miljoen leden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!