RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Hoe corona de opmars van de virtuele paskamer aanjaagt
Augmented en virtual reality drukken steeds meer hun stempel op de retailsector en door de coronacrisis raakt die ontwikkeling in een stroomversnelling. Ook kleding passen kan anno 2021 ‘gewoon’ virtueel. Maak kennis met de paskamer van de toekomst.
Podcast: Retaillessen van Patrick Hurenkamp (Bloomon)
Bloomon is inmiddels actief in 5 landen. We spreken over de enorme bedragen aan groeigeld, het inkorten van de supply chain, de recente strategiewijzigingen, de rol van pop-up stores en dat Bloomon nu na zes jaar zwarte cijfers voorrang geeft boven verdere internationale expansie.
Abonnementen, hebben we er genoeg van?
Je kunt het zo gek niet noemen of je kunt er tegenwoordig een abonnement op nemen. En er komen nog steeds nieuwe aanbieders bij. Maar hoeveel abonnementen kan een consument aan? Zit er nog groei in het model of is de rek eruit? Boldking (scheermesjes) en Bloomon (bloemen) bewandelen inmiddels ook andere wegen.
Wovar, een 'kleine winnaar' in coronatijd
Een webshop in schroeven en ijzerwaren. Daar zag Jesse Keizer wel brood in. Mede door de coronacrisis maakt zijn bedrijf Wovar een flinke groei door. De stap naar Duitsland is gezet en daar blijft het niet bij.
Wil de digitale leider opstaan?
We vertrouwen inmiddels misschien wel meer op algoritmen dan op onze collega’s en zonder geavanceerde data en een goed draaiende, gepersonaliseerde webshop ben je tegenwoordig nergens. De continue veranderingen vragen veel van retailleiders. Ahold Delhaize-topman Wouter Kolk en Carsten Klomp, voormalig techkopstuk bij HEMA, vertellen hoe zij de koers uitzetten in dat turbulente speelveld.
Reacties 0