Birchbox komt met meer eigen winkels

Birchbox opent komend jaar minimaal twee eigen vestigingen in de Verenigde Staten. De abonnementsdienst voor beautyproducten is sinds vorig jaar zomer in zijn thuisland aanwezig met een fysieke vestiging in New York.

Birchbox trok vorig jaar naar de winkelstraat om ook de fysieke retail te begrijpen, zei mede-oprichter Katia Beauchamp onlangs in RetailTrends. Bij de oprichting in 2010 als abonnementsdienst hielden de oprichters het niet voor mogelijk dat er ook een fysieke winkel zou komen. “Uiteindelijk besloten we dat het toch een belangrijk onderdeel van onze strategie werd, omdat beautyproducten voornamelijk offline gekocht worden.”

Onlangs werd al bekend dat Birchbox pop-up shops opent in zeven flagshipstores van fashionretailer Gap. Daar komen als onderdeel van een ‘road trip’ nieuwe pop-up winkels bij, waaronder twee in een zeecontainer. Nadat die tour is geëvalueerd maakt de retailer bekend waar de twee winkels komen. Daarbij laat Birchbox zich zowel leiden door de verkopen, als de toestroom en reactie van consumenten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!