Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op The Robin Report, Fast Company, Digiday, StarTribune en Bloomberg.
Strubbelend Sears
Sears heeft het moeilijk. Heel moeilijk. Het ergste is echter dat ceo Edward Lampert er niks aan lijkt te doen, stelt retailanalist Robin Lewis. Hij geeft de keten nog een jaar.
Bron: The Robin Report http://bit.ly/1KU8Vd2
First mover
Het leek allemaal niet op te kunnen voor de innovatieve luxe fashionetailer Moda Oparandi. Oprichtster Aslaug Magnusdottir vertelt waar het uiteindelijk toch mis ging. Het heeft zijn nadelen om de ‘first mover’ in een segment te zijn. “We hebben de markt verkeerd ingeschat en dachten dat sneller konden bijbenen dan we uiteindelijk konden.” Een eerlijk interview.
Bron: Fast Company http://bit.ly/1DuIPh3
Asos op z’n best
Asos kent de kracht van native content. Al sinds 2006 werkt de fashionretailer met interviews, blogs en video’s. Daardoor heeft Asos een flinke voorsprong op andere merken die nu online engagement proberen te creëren met hun klanten. Bij Asos voelt het authentiek, bij de rest als verkapte reclame.
Bron: Digiday http://bit.ly/1KUXy7x
Wie snapt het nog?
Klanten van CityTarget en TargetExpress Stores zijn in de war. Welke Target-winkel zit nu waar en wat is het verschil in assortiment? Target zwicht en bouwt alles weer om tot Target. Lekker simpel.
Bron: StarTribune http://strib.mn/1Ed21KY
Gevoelig
Het minimumloon is een heikel punt in Amerika. Walmart verraste onlangs vriend en vijand door het minimumloon op te krikken, maar dat komt de keten nu duur te staan. Social media gaat los over het feit dat sommige werknemers wel een loonsverhoging krijgen en anderen niet. Het is ook nooit goed.
Bron: Bloomberg http://bloom.bg/1TacXQH
Reacties 0