Herenmoderetailer Suitable wil volgend jaar zijn eerste winkel over de grens openen. “België is een ideale springplank om te testen of het Suitable-concept in het buitenland aanslaat”, vertelt oprichter Raoul van Dun aan RetailNews.
De winkel komt in Antwerpen. De winkelketen trekt met een online marketingbureau op om zijn aanwezigheid goed neer te zetten. "Alleen al de taal is een interessant verschil met Nederland”, aldus Van Dun. “Als Belgen het hebben over een vest, gaat het in Nederland toch echt over een blazertje."
Ook in eigen land wil Van Dun uitbreiden. In Oisterwijk wordt in september een twaalfde winkel geopend, terwijl hij in Amsterdam een pand op het oog heeft voor een tweede Suitable-vestiging in de hoofdstad. Het wordt een verrassende winkel met een breder assortiment dan in de huidige vestigingen, stelt Van Dun. “Het wordt conceptstore-achtig. Deze winkel komt daarnaast niet in de geijkte winkelstraten.” Wanneer de vestiging opent, kan hij nog niet zeggen. “Het pand is nog niet eens voorhanden.”
In zowel de fysieke winkels als de webwinkel werkt Suitable aan een gepersonaliseerde omnichannel ervaring. De keten houdt momenteel pilots waarbij een deel van de klanten gepersonaliseerde content geserveerd krijgt. Voor het einde van dit jaar wil de keten deze aanpak breed uitrollen. Op RetailWatching gaat de Suitable-oprichter verder in op zijn uitbreidingsplannen en het zogenoemde personal profiling van klanten. “De volgende stappen zijn het personaliseren van kleur, maat en pasvorm”, voorziet Van Dun.
Reacties 0