Kith-eigenaar Ronnie Fieg is dol op cornflakes. Van zijn ouders mocht hij alleen nooit cornflakes met een zoete smaak eten, dus ging hij daarvoor naar de voorraadkast van zijn schoolvriendjes. “Cornflakes zijn altijd een obsessie geweest”, vat hij samen op Footwear News.
Toen hij zijn Brooklynse winkel ging vernieuwen, moest er dan ook ‘iets met cornflakes’ in komen. Vandaar de cornflakesbar onder de naam Kith Treats. “Voor de Kith Treats is heb ik dezelfde creativiteit gebruikt als voor het ontwikkelen deze winkel.”
In de winkel van circa 280 vierkante meter is veertien vierkante meter ingeruimd voor de bar. Klanten vinden er 24 soorten cornflakes, vijf soorten melk en 25 toppings. Liefhebbers kunnen drie soorten tegelijk bestellen, waarbij de order vervolgens in kleine schoenendozen wordt meegegeven. Het design van de doos hangt af van de samenwerking met een merk, waardoor het verzamelobjecten worden. Voor de eerste exemplaren heeft Kith sportlabel Nike aangetrokken. Elke doos is voorzien van een bewijs van aankoop. Een klant die er vier heeft verzameld, maakt kans op een prijs.
In de winkel bevindt zich verder een verborgen ruimte, die alleen te vinden is voor VIP’s. Deze klanten kunnen met hun eigen pas de ruimte in. De vernieuwde flagshipstore van sneakerretailer Kith in Brooklyn opent donderdag, maar Addicted to Retail kreeg vast een sneak preview.
Reacties 0