Keurmerk moet lege winkelruimte uit het slop halen

Streetwise voorziet leegstaande maar kansrijke winkelpanden van een keurmerk dat retailers moet overhalen om er zich te vestigen. Het keurmerk moet in het straatbeeld duidelijk maken in welke winkels de randvoorwaarden aanwezig zijn om succesvol te starten met een winkel, aldus de organisatie.

Het keurmerk is onderdeel van de campagne Goed voorbereid ondernemen in winkelgebieden, waarmee Streetwise naar eigen zeggen de winkelleegstand wil terugdringen en dynamiek bevorderen. Zo moeten starters, ervaren retailers en vastgoedpartijen bij elkaar gebracht worden om de kansen voor ondernemerschap in de winkelgebieden te vergroten. De campagne start in Parkstad Limburg en het centrum van Sittard.

Streetwise is een organisatie die leegstand wil terugdringen door bijvoorbeeld startups te helpen in de zoektocht naar geschikte winkelruimte. Zo begeleidt Streetwise de ondernemers met onder meer de ontwikkeling van een ondernemingsplan en het bedingen van gunstige huurvoorwaarden. Gedurende de huurtermijn groeien de retailers naar een marktconforme huurprijs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!