Online modeverkoper Lesara heeft mede dankzij de groeicijfers in ons land een investering van vijftien miljoen euro binnengehaald. Daarnaast heeft de Duitse etailer Sander van Bladel aangesteld als countrymanager Benelux om de Nederlandse groei door te zetten. Dat heeft Lesara woensdag bekendgemaakt.
De investering komt van de Scandinavische VC Northzone en Vorwerk Ventures, terwijl ook de bestaande investeerders deelnamen aan de financieringsronde. Zij pompten in 2013 en 2014 al zeven miljoen euro in het bedrijf.
Lesara ging in juni in Nederland van start en kreeg naar eigen zeggen in de eerste weken meer dan tienduizend bestellingen. De Nederlandse markt geldt voor de etailer als een voorbeeld voor alle andere markten, zegt ceo Roman Kirsch. “Nederlandse consumenten zijn zogenaamde early adoptors en staan daarom open voor vernieuwing van de huidige retailmarkt.”
Nederlanders zijn niet bang om nieuwe dingen uit te proberen, zegt Kirsch in het septembernummer van EtailTrends. Daarnaast ziet hij tot zijn genoegen dat Nederlands hun aankopen graag op Facebook of WhatsApp delen, waar Duitsers hun aankopen liever voor zichzelf houden. “Nederlanders zijn opener en trotser op hun koopje.”
Kirsch gaat in EtailTrends in op de vraag of Lesara het ongelijk van concurrent Primark kan bewijzen. Online en discount gaat volgens talloze experts immers niet samen. Dat is voor de jonge ondernemer echter een reden om het tegendeel te bewijzen. “Boeken kon je niet online verkopen, en wie gaat er nu schoenen bestellen zonder ze gepast te hebben? Ik zou deze experts nu nog weleens willen spreken.”
Het septembernummer van EtailTrends verschijnt eind deze week samen met RetailTrends. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0