​PostNL probeert bezorging op afspraak

Klanten van Scheer & Foppen en Futurumshop kunnen een tijdvak kiezen waarin ze hun online bestelling willen ontvangen. De retailers werken daarvoor samen met PostNL, dat deze methode tot eind dit jaar gaat testen. Dat heeft de logistiek dienstverlener vrijdag bekendgemaakt.

PostNL wil het online winkelen naar eigen zeggen makkelijker maken voor de consument. Die konden al zien in welk tijdvenster het pakket binnenkwam, maar krijgen dus ook de optie om zelf een tijdvak te kiezen. Daarvoor moeten ze wel een vergoeding betalen. Zo vraag Bobshop.nl, onderdeel van Scheer & Foppen, 1,95 euro en Futurumshop.nl 3,95 euro voor ‘PostNL MyTime’.

De proef ging vorige maand van start en leverde al positieve reacties op, stelt manager operations Peter de Haan van Scheer & Foppen. De retailer kreeg al vragen van klanten over de mogelijkheid om op afspraak te bezorgen. “Vooral bij bijvoorbeeld laptops, tablets en andere hoogwaardige elektronica zien we dat onze klanten deze graag in een eigen gekozen tijdsvenster willen ontvangen.”

Consumenten krijgen vijf tijdvakken van twee uur voorgeschoteld, waarbij zowel bezorging in de ochtend, middag als avond mogelijk is. Aan de hand van de ervaringen bepaalt PostNL of de dienst verder wordt ontwikkeld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!