Yoghurt Barn verwelkomde onlangs zijn derde winkel en heeft meer openingen op de planning staan. Begin volgend jaar breidt de retailer uit naar Amsterdam Centraal Station en Den Haag.
Yoghurt Barn ging in 2012 van start in Utrecht en opende een jaar later zijn tweede winkel in Amsterdam, mede met behulp van crowdfunding. Het concept wilde de twee aanstaande vestigingen eigenlijk vorig jaar al openen, vertelde medeoprichter Wouter Staal in RetailTrends. Hij stelde toen ook in gesprek te zijn met enkele grote partijen om flink uit te breiden op hightrafficlocaties, om zes tot acht filialen in Randstedelijke gebieden te openen.
Winkels in Rotterdam en Haarlem stonden oorspronkelijk pas voor na Amsterdam en Den Haag op de planning, maar de vestiging in Haarlem ging afgelopen augustus al open. Inmiddels kijkt Yoghurt Barn ook naar locaties in Delft, Leiden, Den Bosch en nog één in Utrecht, meldt RTL Z.
De ambities van de oprichters reiken echter veel verder. Zo denken de ondernemers ook aan een internationale expansie via masterfranchisers. “In Duitsland is het voor één ondernemer relatief eenvoudig om vijf tot tien winkels binnen een beperkt gebied te exploiteren”, zei de RetailRookie van vorig jaar. “De formule is schaalbaar.”
Reacties 0