Medewerkers van Albert Heijn hebben strikte instructies ontvangen over de wijze waarop ze met klanten moeten communiceren over Zwarte Piet. Dat meldt De Telegraaf.
Winkelpersoneel moet bijvoorbeeld onmiddellijk de beveiliging oproepen wanneer een discussie over de figuur escaleert en alle incidenten moeten worden gemeld bij het hoofdkantoor. ‘Zo kunnen we monitoren hoe het sentiment is’, valt te lezen in het document.
De discussie over Zwarte Piet laait wederom op nu Sinterklaas nadert. Detailhandel Nederland riep onlangs nog op tot een snelle consensus omdat winkeliers voor hun gevoel vooral worden aangesproken in de controverse. “Voor winkeliers is Sinterklaas één van de belangrijkste perioden uit het jaar en dan zou je het liefst iedereen tevreden houden”, aldus directeur Sander van Golberdinge.
Vorig jaar werd via social media nog opgeroepen tot een boycot van onder meer Albert Heijn en HEMA, toen de retailers door lieten schemeren meer afstand te nemen van Zwarte Piet. De Bijenkorf koos onlangs voor vergulde pieten, passend bij zijn premium experience-strategie.
Reacties 0