De Deense winkelketens Flying Tiger en Søstrene Grene groeien snel en zijn winstgevend. De eerstgenoemde formule is bovendien ‘zeer zeker’ winstgevend in ons land, zegt mede-eigenaar Annemieke Degens Dil in het Algemeen Dagblad.
Het Deense moederbedrijf van Flying Tiger behaalde over vorig jaar een winst van 26 miljoen euro, waar Søstrene Grene vijf miljoen winst boekte. Dat betekende stijgingen van respectievelijk 68 en 53 procent.
Flying Tiger opende dit weekend zijn achttiende winkel in ons land, waar Søstrene Grene inmiddels over vier winkels beschikt en op weg is naar twintig tot 25 filialen. De twee ketens profiteren volgens retaildeskundige Huib Lubbers van een sterk huismerk. De pedaalemmers van Blokker kunnen consumenten ook online vinden, waarna ze voor de goedkoopste kiezen. “Met unieke producten trekt een winkel klanten, én kan die een aantrekkelijkere marge rekenen”, stelt hij.
Kwakkelende ketens als Blokker, V&D en HEMA kunnen volgens retaildeskundige Sabien Duetz veel van de Deense formules opsteken. “Ze slagen er heel consistent in om trends, materialen en designs door te vertalen in de hele winkel.”
Reacties 0