'Miss Etam kampt met een imagoprobleem'

De generatie die vroeger bij Miss Etam kocht, is aan het uitsterven. Ook vijftigplussers lopen tegenwoordig 'op Nikes in kleding van het Spaanse Zara', stelt retaildeskundige Sabien Duetz in De Financiële Telegraaf. “En dat hebben ze allemaal niet bij Miss Etam."

Miss Etam zit volgens Duetz met een imagoprobleem, dat niet snel te repareren is. “Dat zie je ook bij V&D." De kledingketen is het contact met de doelgroep kwijtgeraakt en heeft veel te laat geschakeld, stelt zij. Het midden van de markt zou inmiddels overgenomen zijn door buitenlandse spelers als Urban Outfitters, Topshop, & Other Stories en Cos.

Modeconcern Etam Groep, dat ook de winkels van Promiss exploiteert, werd dinsdag failliet verklaard door de rechtbank in Den Haag. Een doorstart, waarbij naar verwachting nog ruimte is voor de helft van de huidige tweehonderd winkels, heeft volgens Duetz zeker kansen. “De failliete keten heeft toch nog een grote schare fans."

Daarnaast kan het concern profiteren van een steeds groter wordende gemiddelde maat. Daarvoor moet de kleding en uitstraling van de winkel echter 'meer van nu worden', stelt zij. “Dat imagoprobleem oplossen is echter een traject van jaren."

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends