Media Markt Nederland biedt derden voortaan ruimte en content op zijn website. De elektronicaketen introduceerde deze vorm van adverteren eerder al in zijn thuismarkt Duitsland.
De elektronicaketen werkt voor het zogenoemde digital retail media samen met Triad Retail Media. De website van Media Markt is vanwege zijn schaal voor merken een goed platform om online shoppers te bereiken, zegt general manager Bas Oudejans van het bureau. Leveranciers vergroten zo hun merkbeleving vlak voor het moment van aankoop, terwijl andere relevante adverteerders hun bekendheid uitbouwen bij consumenten die al in de zogenoemde shopping modus zitten. “Tegelijkertijd stelt dit Media Markt in staat de shopping experience verder te verrijken met content en de marge te vergroten met nieuwe omzet.”
Triad Retail Media zette eerder dit jaar al een vergelijkbaar concept voor Otto.nl in de markt. Een bestaande e-commercepartner als Esprit kan daarbij via eigen advertenties of brandpages op de website van de fashionretailer zijn omzet en naamsbekendheid vergroten. Het bureau werkt daarnaast samen met onder meer Walmart, Asda en eBay voor eenzelfde dienst.
Reacties 0