Jumbo opnieuw winnaar van Kerstrapport

Jumbo is voor het derde jaar op rij op de eerste plaats geëindigd in het jaarlijkse Kerstrapport van Foodmagazine en GfK. De keten scoort van alle supermarkten het hoogste gemiddelde op het gebied van klantwaardering en prestatie.

Jumbo heeft zijn eerste plaats vooral te danken aan de goede prestaties, die gemeten worden aan de hand van de ontwikkeling van de klantenkring en de omzet. Met name de overname van C1000 zorgt voor veel groei bij de Veghelse supermarktketen. Op de ranglijst waar alleen gekeken wordt naar de rapportcijfers van klanten scoort Jumbo met een tiende plek aanmerkelijk lager.

Nettorama en Jan Linders staan op een gedeelde tweede plaats. Op de ranglijst van de klantwaardering staat Jan Linders op één, met een gemiddeld rapportcijfer 7,89. Voor die ranglijst beoordelen klanten onder meer op aspecten als ‘lage prijzen’ en ‘beschikbaarheid’.

Albert Heijn keert dit jaar met een zevende plek terug in de top tien. Vorig jaar viel de marktleider daar buiten, met een dertiende plaats. Aldi is de nieuwe hekkensluiter. Spar, dat vorig jaar laatste werd, klimt naar een veertiende plaats.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!