Mastercourse De winkel als theater – Geur, geluid, kleur en materiaal

Op 30 september start de najaarseditie van de mastercourse De winkel als theater. In de mastercourse leert Carin Frijters – auteur van het retailboek Prikkel de Koopknop – samen met zeven experts in een overzichtelijk aantal lessen hoe jouw winkel bestaansrecht heeft. Nu, maar zeker ook in de toekomst. Ze neemt je mee langs de belangrijke thema’s die een rol spelen bij het ontwikkelen van een onderscheidend winkelconcept. Na een zeer succesvolle pilot zal deze editie nog meer uitgaan van een omnichannel aanpak.

Tenslotte kun je als stenen winkel ‘online’ niet meer negeren en zal je moeten nadenken over hoe je via verschillende kanalen je klant dezelfde ervaring biedt. Nieuw is ook de kick off en de geheel geïntegreerde aanpak van de zintuiglijke stimuli als geur, geluid, kleur en materiaal.

ZINTUIGEN - GEUR, GELUID, KLEUR EN MATERIAAL
Tijdens deze les ontdek je hoe je met de inzet van zintuiglijke stimuli zoals geur, geluid, kleur en materiaal waarde kunt toevoegen voor de klant in je winkel. Hoe je de koopknop prikkelt door de zintuigen te stimuleren en hoe je de klant beleving kunt bieden. Hoe je de beleving van de consument activeert of juist afremt en tot rust brengt. Bij een optimale mix tussen alle zintuiglijke stimuli zal de consument je merk herinneren en het verankeren in zijn herinnering. In deze les behandelen we verschillende zintuigen.

Geur kan je merk ondersteunen, de consument verleiden en hem langer in je winkel laten blijven. Een passende conceptgeur ontwikkelen is complex maar zorgt ervoor dat je echt onderscheidend bent en je op een heel diep niveau de koopknop van de klant kunt prikkelen. Diverse onderzoeken wijzen uit: kleur is de ultieme mood generator. Deze les biedt je handvatten als het gaat om de beïnvloeding van het gedrag met kleur en materiaal. Ook kun je met het juist inzetten van geluid waarde toevoegen voor de klant in je winkel. En dit betekent niet alleen een focus op akoestiek. Door een persoonlijke selectie van de diverse zintuiglijke stimuli toe te voegen aan je concept maak je immers echt het verschil.

Kick off 30 september 2016, 13.00 - 17.00

Trends, identiteit en concept 14 oktober 2016, 13.00 - 17.00

Consument en klantreis 4 november 2016, 13.00 - 17.00

Retailstyling en retailmerchandise 18 novemner 2016, 13.00 - 17.00

Virtual reality, technologie en instore communicatie 2 december 2016, 13.00 - 17.00

Je winkel online 16 december 2016, 13.00 - 17.00

Zintuiglijk profiel; geur en geluid 13 januari 2017, 10.00 - 17.00

Zintuigelijk profiel; licht, kleur en materiaal 27 januari 2017, 10.00 - 17.00

Eindpresentatie 11 februari 2017 vanaf 10.00

Voor wie?
Deze mastercourse is bedoeld voor iedereen met een passie voor retail die onderscheid wil neerzetten voor zijn klanten: retailers, fabrikanten, formule- en marketingmanagers, shoppermarketeers, ontwerpers, visualmerchandisers, stylisten en alle andere winkelbouwers.

Aanmeldingen
Informeer naar de beschikbare plaatsen en de mogelijkheden door rechtstreeks te bellen met Carin Frijters 06 22991709 of via een mailtje naar info@cfretail.nl of kijk op www.retailtheater.nl



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!