Hutspot zoekt naar een investeerder die ervaring heeft met het uitrollen van winkelconcepten. De Amsterdamse retailer denkt aan zes winkels in Nederland, om daarna de grens over te gaan. Dat laat medeoprichter Reinier Bernaert weten in Het Financieele Dagblad.
Hutspot opende vorige maand in Utrecht zijn derde vestiging, die zijn eerste buiten Amsterdam betekende. Deze winkel bij de Neude is een soort blauwdruk voor verdere expansie in Nederland en eventueel daarbuiten. De RetailRookie van vorig jaar denkt daarvoor aan Den Haag, Maastricht en Rotterdam.
De drie oprichters investeerden drie jaar terug ieder vijfduizend euro in de opening van de eerste winkel. Om de groeiplannen te realiseren – Hutspot wil ook een eigen merk ontwikkelen voor onder meer kleding en meubels – wordt nu gezocht naar extern kapitaal.
Hutspot heeft de afgelopen drie jaar ‘zo’n beetje alle fouten gemaakt die je kunt maken’, aldus medeoprichter Pieter Jongens. Zo worstelde de retailer met de loonadministratie en de horecaregels in Amsterdam en blijkt zijn bar zich minder snel terug te verdienen dan de winkel. Bovendien heeft Hutspot de introductie van een eigen hotel en festival voorlopig uit zijn hoofd gezet.
Reacties 0