De crosschannelstore die Kijkshop bijna twee jaar terug in Tilburg opende heeft nog geen vervolg gekregen. "De pilotstore laat nog niet helemaal de richting zien die we op willen", zei e-commercemanager Jeroen van de Wiel donderdag op de Webwinkel Vakdagen.
Het winkelconcept laat on- en offline winkelen samenkomen via onder meer grote touchscreens, die deels de plaats van de gebruikelijke vitrines hebben ingenomen. Tevens is de koopbon vervangen door een koopkaart die de klant bij elke touchscreen kan scannen om een artikel toe te voegen.
Kijkshop gaat nog aan dat concept sleutelen, zegt Van de Wiel. "We kijken hoe we online het beste naar de winkels kunnen brengen."
De e-commercemanager voelt de noodzaak om te innoveren. "Ook wij staan op het lijstje van Cor Molenaar", zegt hij. Molenaar noemde onlangs veertien winkelketens die volgens hem in de gevarenzone zitten. Zelf merkt Van de Wiel dat veel mensen Kijkshop wel kennen en er ooit iets hebben gekocht, maar er nu minder vaak komen. "Retail moet veranderen en is aan het veranderen."
Reacties 0