Kijkshop verkoos bezorging binnen twee uur boven sameday-delivery, om zich te onderscheiden van een Coolblue of Wehkamp. Die online retailers hebben recent een nieuw distributiecentrum geopend, maar redden het niet om zo snel te bezorgen. Dat zei e-commercemanager Jeroen van de Wiel tijdens de Webwinkel Vakdagen.
Kijkshop ging vorig jaar van start met de razendsnelle bezorging, waarvoor de voorraad van lokale winkels wordt gebruikt. "Zo hebben we opeens honderd dc'tjes", aldus Van de Wiel. Koeriers gaan die winkels langs wanneer online klanten voor de snelle bezorgdienst kiezen.
Wehkamp kan in zijn geautomatiseerde dc in Zwolle binnen een half uur een pakketje klaarzetten voor verzending. "Vervolgens zijn ze afhankelijk van PostNL, dat minimaal vier uur de tijd nodig heeft om te bezorgen", aldus de e-commercemanager. "De twee uurslevering is onze USP ten opzichte van pure players, die zeker op korte termijn nooit zo snel kunnen bezorgen."
Kijkshop kan volgens Van de Wiel ook binnen een uur of zelfs binnen een half uur een bestelling thuisbezorgen. "Tijdens de pilotfase kiezen we echter voor een tijd die we met zekerheid kunnen waarmaken."
De pilot loopt in de twintig grootste steden, waarmee zo'n zestig procent van de online klanten wordt bediend. Dit jaar worden steeds meer locaties aangesloten in blokken van vier of vijf vestigingen. "Daarbij kijken we eerst naar goed bereikbare winkels met een goede voorraadpositie."
Kijkshop wil dit jaar ook starten met sameday-delivery, vertelt Van de Wiel verder. "Tevens kijken we naar tijdvaklevering, dat is nu eenmaal wat de klant wil." Lees op RetailWatching meer over hoe Kijkshop van webwinkels wil winnen.
Reacties 0