​EasyJet opent eerste discountsuper

De oprichter van luchtvaartmaatschappij easyJet is maandag van start gegaan met zijn eigen supermarktformule. De pilotwinkel met de naam easyFoodstore bevindt zich in het noordwesten van Londen en duikt in het gat onder Aldi en Lidl.

De eerste buurtwinkel opent ruim twee jaar na de bekendmaking van de plannen en een jaar na de eerste testfase met een geselecteerd groepje klanten. Die konden eind 2014 op nog geen honderd vierkante meter merkloze producten aanschaffen.

De definitieve winkel beschikt eveneens over een gelimiteerd basisassortiment. EasyFoodstore hanteert naar eigen zeggen bodemprijzen voor in totaal 76 merkloze producten. Zo kost alles in de maand februari 25 pence (33 eurocent) per stuk. Na de introductieperiode komt de gemiddelde prijs op circa vijftig pence te liggen.

Oprichter Stelios Haji-Ioannou ziet het als een nieuwe manier om met zijn merk de wat armere bevolkingsgroep te bedienen. Hij zegt eerder al gratis voedsel te hebben verstrekt in Griekenland en Cyprus. “Dit is een meer commerciële poging om basisvoedsel voor 25 pence per item te verkopen aan minder draagkrachtigen.”

Bekijk de discountsuper van EasyJet op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!