'Coolblue neemt ongekend risico met bezorgdienst'

Coolblue zet een risicovolle stap door voortaan zelf een deel van de witgoedbestellingen te bezorgen. Dat stelt retailkenner Paul Moers tegenover het Algemeen Dagblad.

Coolblue moet volgens Moers vooral doen waar het zelf goed in is: het runnen van een bedrijf en de communicatie naar de consument. “Maar dit is iets heel anders”, stelt hij. Als Coolblue de belofte van een goede en snelle bezorgservice niet waar kan maken, kan dat de etailer schade opleveren, vreest de retailstrateeg.

Directeur Pieter Zwart van de etailer weerspreekt de vrees van Moers. “Een obsessieve focus op klanttevredenheid is nooit een groot risico”, aldus de ceo. Coolblue is dinsdag begonnen met het thuisbezorgen van een deel van de witgoedleveringen. De webwinkel begint met vijftien busjes in Brabant en een deel van Limburg. Tegen het einde van dit jaar moeten er zo’n vijftig blauwe bezorgbusjes door heel Nederland rijden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!