Brenninkmeijer wil ruimte voor nieuwe ondernemers

Redevco-directeur Clemens Brenninkmeijer maakt zich zorgen over de ‘oude hoofdwinkelstraat met zijn saaie, traditionele ketens’. “Het gaat om de juiste mix”, zegt hij in gesprek met Vastgoedjournaal.

Consumenten hebben volgens Brenninkmeijer behoefte aan ‘convenience’ enerzijds en ‘experience’ anderzijds. Authentieke steden met een historische binnenstad en een gevarieerd winkelaanbod in combinatie met goede horeca, musea, theaters en parken kunnen consumenten verleiden. “Nederlandse binnensteden hebben de troeven in handen, mits consumenten nieuwe dingen kunnen meemaken”, stelt hij.

Pandeigenaren zouden nieuwe ondernemers volgens de topman van Redevco, het vastgoedbedrijf van C&A-familie Brenninkmeijer, makkelijker een kans moeten geven. Zo bood Redevco vorig jaar Søstrene Grene de ruimte in Den Haag. “De huidige huurwetgeving stimuleert die dynamiek helaas niet.”

Brenninkmeijer pleit voor een andere manier van werken, waarbij de vastgoedbranche ondernemender wordt. Online winkelen wint volgens hem nog meer aan populariteit, als consumenten niet bediend en verrast worden. “Dat gaat ten koste van transacties in fysieke winkels. Zonder verandering, zonder ondernemerschap gaan we nog meer faillissementen meemaken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!