Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op The Guardian, Fortune, The Denver Post, Retail Gazette en Business Insider.
Ethisch verantwoord
Dit jaar veertig jaar geleden richtte Anita Roddick The Body Shop op. Het doel: er een ethisch verantwoord bedrijf van maken. Roddick overleed in 2007. Nu, bijna tien jaar later, wil de retailer haar geest weer tot leven roepen. Het duurzaamste bedrijf ter wereld worden is het streven.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/1XBtK2A
Hot Doggs
Burger King gaat hotdogs maken. Of in ieder geval, een poging wagen. Eerst moet het personeel daarvoor een speciale training krijgen. En wie kan dat beter doen dan een rapper wiens naam op die van deze versnapering lijkt?
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/1Ojmj9p
Naamsconflict
Het begon zo vriendelijk. Oprichter Kimbal Musk van The Kitchen wisselde met topchef Wolfgang Puck ideeën uit over het gebruik van lokale ingrediënten in gerechten. Later bleek Puck ineens een restaurant geopend te hebben: ‘The Kitchen by Wolfgang Puck’. Tot zover de vriendelijkheden.
Lees verder bij The Denver Post: http://dpo.st/1Qotoge
Katoen
Het duurzaamste bedrijf ter wereld worden zoals The Body Shop, dat hoeft H&M misschien niet. Maar de kledingketen stopt wel met het gebruik van katoen uit Syrië en Turkmenistan. Minderjarigen zijn daar betrokken bij de katoenteelt. Helemaal uit zichzelf ging H&M overigens niet tot actie over.
Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/1UbUOpt
Fastfood-crisis
McDonald’s maakte een tijdje geleden bekend er flink van te profiteren dat het tegenwoordig de hele dag door ontbijten serveert. De concurrentie is er minder blij mee. De ontbijtjes van McDonald’s dompelen de rest van de fastfoodmarkt in een crisis.
Lees verder bij Business Insider: http://bit.ly/21daHhm
Reacties 0