Olcay Gulsen heeft bij de introductie van ST. studio afscheid genomen van de zeskoppige directie. “De lijnen moesten korter, de structuur platter. Zoals online spelers werken”, zegt Gulsen in het aprilnummer van RetailTrends.
De winkels van SuperTrash in ons land werden eerder dit jaar omgebouwd tot ST. studio, een luxueuzer label zonder wholesale. De organisatie van SuperTrash was volgens Gulsen vanbinnen een jong, modern bedrijf, maar de organisatiestructuur en werkwijze waren juist traditioneel. Dat moest anders, stelt ze. “Het middenkader is weg en veranderd in een leidend, creatief projectmanagementteam.”
Gulsen heeft een hekel aan het woord ‘directie’. Ze wijst erop dat de directeuren van SuperTrash van de WE’s en Scotch & Soda’s van deze wereld kwamen. “Maar laten we eerlijk zijn; de mode is op dit moment niet bepaald de meest innovatieve branche. Elke maandag zat ik zes uur in vergadering en bijna nooit hoorde ik iemand enthousiast zeggen: ‘Hé, ik heb nu een leuk idee’.”
Gulsen sluit niet uit dat er weer een directie komt, als ST. studio groeit. Ze wil de directie dan kleiner houden en het liefst branchevreemde mensen aannemen. “Bijvoorbeeld uit de horeca of van een Booking.com.”
De oprichter van SuperTrash gaat in RetailTrends 4 ook in op het waarom van haar nieuwe label en de internationale strategie van ST. studio. Daarnaast spreekt ze over de vele discussies met ondernemers en de oplossing die de nieuwe website gaat bieden. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0