Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op China Daily, Ad Age, Fortune, New York Times en The Wall Street Journal.
Retaileconomie
We hebben een nieuwe grootste retailer ter wereld. Walmart is sinds jaar en dag lijstaanvoerder, maar Alibaba claimt nu de grootste ‘retaileconomie ter wereld’ te zijn. De 482,1 miljard dollar van Walmart zou afgelopen boekjaar zijn overtroffen.
Lees verder bij China Daily: http://bit.ly/1MYCuyT.
‘Unstore of the future’
Het gemak waarmee consumenten online kunnen bestellen heeft zo zijn invloed op de winkelstraat. Ja, er komen steeds meer winkels leeg te staan, maar er is meer. Retailers worden gedwongen te experimenteren, nu verkopen alleen niet voldoende is. Welkom in de ‘unstore of the future’.
Lees verder bij Ad Age: http://bit.ly/1Vd79er.
Ode aan koffie
Starbucks telt wereldwijd duizenden vestigingen, maar geen één is er zo bijzonder als het koffietheater in thuisstad Seattle. Tot in 2018, want dan opent de koffieketen een filiaal van bijna tweeduizend vierkante meter in het centrum van New York. Het wordt zijn grootste winkel ooit.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/23hFJZV.
Mobiele portemonnee
Betalen bij de kassa, we doen het toch nog vooral met de ouderwetse portemonnee. De één na de andere mobiele wallet wordt uitgevonden, maar consumenten beperken hun keuzes tot cash en de pinpas. Waarom eigenlijk?
Lees verder bij de New York Times: http://nyti.ms/1SUxPgD.
Volle mep
Dat Amazon megagroot is, dat weten we inmiddels wel. En ook de reden voor het succes is wel bekend: de lage prijzen. Van boeken tot elektronica en luiers: Amazon is een grote koopjeshoek. Mode was tot voor kort een ondergeschoven kindje, maar daar probeert de Amerikaanse etailer nu verandering in te brengen. Opvallend genoeg door merken de volle mep te beloven.
Lees verder bij The Wall Street Journal: http://on.wsj.com/1MjGI45.
Reacties 0