Yoghurt Barn wil nog steeds groeien naar dertig winkels in 2020, maar doet dat niet met behulp van zelfstandige ondernemers. “Ons concept is consistenter als we het zelf doen, dan wanneer er tien franchisers mee aan de haal gaan”, zegt oprichter Wouter Staal in het aprilnummer van RetailTrends.
De yoghurtketen voerde anderhalf jaar geleden nog ‘vergevorderde gesprekken’ met potentiële franchisers om de expansie te realiseren. Maar de conclusie van die gesprekken was dat de toekomst voor de formule juist niet bij franchisenemers ligt. “Het is een ander wereldje”, aldus Staal.
Ook de buitenlandse expansie die Yoghurt Barn van plan was, via masterfranchisers, is daarmee van de baan. Uitbreiding over de grens staat sowieso niet op korte termijn te gebeuren, zegt Staal. Maar als het er van komt, zullen ook die winkels zelf geëxploiteerd worden.
Yoghurt Barn opende binnen een half jaar tijd drie nieuwe vestigingen, waarmee de teller op zes staat. Voor een winkel in Leiden is de retailer al bijna rond en verder wordt gekeken naar Rotterdam, Eindhoven, Maastricht, Breda en Groningen. “We zijn een volwassen concept en klaar voor groei”, aldus Staal.
In het aprilnummer van RetailTrends gaat Staal onder meer in op de samenwerking met Campina en waarom Yoghurt Barn in steeds grote panden gaat zitten. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0