De Rotterdamse Markthal zou zijn focus moeten verleggen van foodretail naar horeca. Dat zegt retailkenner Cor Molenaar in het Algemeen Dagblad.
De Markthal heeft sinds zijn opening in oktober 2014 verschillende klachten van ondernemers gehad. Die gingen onder meer over de slechte klimaatbeheersing en de hoge servicekosten, maar daarnaast zouden te weinig Rotterdammers verleid worden in de foodhal hun versaankopen te doen. Deze week werd nog een groente- en fruitkraam gesloten op last van de Voedsel- en Warenautoriteit, omdat die te onhygiënisch zou zijn. “Je ziet dat horeca belangrijker wordt dan food, daar zouden ze in de Markthal op moeten inspelen.” Het huidige aanbod in de hal is volgens Molenaar een ‘allegaartje’.
Markthal-eigenaar Klépierre moet de ondernemers meer waar geven voor hun geld, stelt Molenaar. Zo zou meer reclame moeten worden gemaakt om mensen uit Rotterdam te trekken. Een woordvoerder van Klépierre stelt dat er alles aan gedaan wordt om een bezoek aan de Markthal ‘een geweldige ervaring’ te maken. “Je kunt er nog steeds over de hoofden lopen en de mensen komen ook terug.”
Foodretailers in de Markthal luidden eerder al de noodklok over de populariteit van horeca. “De versmarkt waarvoor dit gebouw eigenlijk is gebouwd, is volledig mislukt”, stelde een woordvoerder van het Collectief Ondernemersbelangen Markthal onlangs.
Lees op RetailWatching meer over de problemen in de Markthal.
Reacties 0