Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Business Insider, The Motley Fool, Fast Company, TechCrunch en San Francisco Chronicle.
Zara excelleert
Het was weer raak deze week: Inditex maakte bekend een kwartaal lang te zijn gegroeid. Waar veel retailers moeite hebben hun hoofd boven water te houden, groeit het moederbedrijf van Zara in omzet en winkels. Hoe doen ze dat toch?
Lees verder bij Business Insider: http://read.bi/1XtcJdQ.
Amazon-proof
Amazon en niets anders is volgens veel retailers – zeker in Amerika – de oorzaak van al hun problemen. De grote vraag is daarom: Hoe word ik Amazon-proof? CVS Health misschien?
Lees verder bij The Motley Fool: http://bit.ly/1V0qYR6.
Warenhuis als showroom
Een Tesla kopen in een warenhuis? Waarom niet, denken ze bij Nordstrom. Het Amerikaanse concern voelt er wel wat voor om elektrische auto’s op te nemen in het assortiment.
Lees verder bij Fast Company: http://bit.ly/1ZVS9Rv.
Price matching
Het einde van een tijdperk. Het klinkt misschien wat dramatischer dan dat het is, maar opvallend is het wel: Amazon en Walmart begraven de strijdbijl. Althans, wat hun price matching-beleid betreft. Ze gaan voortaan uit van eigen kracht.
Lees verder bij TechCrunch: http://tcrn.ch/1rtaVDR.
Robotisering in retail
Robots, we lijken er geen genoeg van te krijgen. Vooralsnog blijft het vaak beperkt tot wat tests, zoals hier bij Leapp. Stilte voor de storm?
Lees verder bij San Francisco Chronicle: http://bit.ly/1sJ1eST
Reacties 0