​Consumenten zijn een stuk positiever

​Consumenten zijn een stuk positiever

Het Nederlandse consumentenvertrouwen is deze maand flink verbeterd ten opzichte van mei. Het saldo van het percentage positieve en negatieve antwoorden liep op van 1 naar 5 punten, meldt het CBS maandag.

Consumenten zijn vooral aanzienlijk positiever over het economisch klimaat dan vorige maand. Vooral de toekomst wordt rooskleurig ingezien, maar ook het oordeel over de afgelopen twaalf maanden verbeterde.

De koopbereidheid komt deze maand op 0 uit, een kleine toename ten opzichte van mei. Dat komt omdat consumenten minder negatief zijn over hun eigen financiële situatie. De tijd voor het doen van grote aankopen wordt echter iets minder gunstig gevonden.

Het consumentenvertrouwen zit de laatste maanden weer enigszins in de lift, nadat het sinds een piek in november vier maanden op rij was teruggelopen. Met 5 punten ligt het saldo boven het ruim gemiddelde van de afgelopen twintig jaar, dat op -8 ligt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!