Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Kohlâs, Plus en Yellowbag.
Kohlâs
De Amerikaanse retailer Kohlâs heeft zijn app voorzien van een nieuwe zoekmogelijkheid. Gebruikers van de app kunnen hun zoekopdrachten voortaan inspreken. Met de implementatie van deze nieuwe zoekmogelijkheid bevestigt Kohlâs zijn status van early adopter van technologische ontwikkelingen. De retailer gebruikt zijn app al geruime tijd als speeltuin voor nieuwe technologieën.
Kohlâs hoopt dat de nieuwe zoekmogelijkheid leidt tot een toename in het aantal impulsaankopen. Het inspreken van zoekopdrachten zorgt ervoor dat gebruikers direct een overzicht met deze producten en alternatieven te zien krijgen. Vervolgens kunnen zij deze met één druk op de knop aanschaffen.
Plus
Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Hoogvliet, Jan Linders: stuk voor stuk hebben ze een eigen app. Plus voegt zich nu aan dat rijtje toe, met een app die het boodschappen doen makkelijker moet maken. Dat begint bij het maken van een boodschappenlijstje: die is voortaan in de app van Plus te maken. Ook als daar boodschappen op moeten komen die niet bij Plus te koop zijn. De functie is zo ontwikkeld dat klanten eenvoudig herhaalaankopen aan het lijstje kunnen toevoegen. Verder is de app voorzien van een assortiments- en aanbiedingenoverzicht en looproutes per winkel.
Maar kun je er ook mee bestellen? Ja, zegt Plus. Het boodschappenlijstje is eenvoudig om te zetten naar een bestelling bij de lokale supermarkt. Die bestelling is bovendien aan te passen, als er nog iets op blijft te ontbreken. Bijna tweehonderd supermarkten van Plus kunnen ook daadwerkelijk een online bestelling verwerken.
Yellowbag
Vorig jaar geïntroduceerd als shoppingtool, zet Yellowbag zich nu in de markt als kortingsapp. Met Yellowbag konden gebruikers als langer favoriete producten en webshops op één plek verzamelen, waarbij ze een melding kregen als een product in prijs daalt. Nu krijgen de gebruikers een notificatie op hum smartphone.
Yellowbag zegt 24 uur per dag, zeven dagen per week de prijzen van meer dan twintig miljoen producten van alle grote Nederlandse webshops te controleren. Iemand die op zoek is naar een camera, kan volgens de startup zo eenvoudig zien waar en wanneer hij het product moet kopen. âDoor je favoriete producten te checken op een prijsvergelijkingswebsite kun je geld besparen, maar met onze app scoor je gegarandeerd de allerlaagste prijs van dat momentâ, aldus oprichter en ceo Jasper van Elferen.
Reacties 0