Picnic breidt zijn online boodschappendienst na de zomer uit naar Almere. Het wordt na Amersfoort, Leusden, Maarssen, Soest en Utrecht de zesde plaats waar Picnic zijn vleugels uitslaat. Dat zegt mede-oprichter Michiel Muller in De Financiële Telegraaf.
Picnic heeft negen maanden na zijn lancering twaalfduizend klanten en zou in Amersfoort, zonder de hoge aanvangsinvesteringen mee te rekenen, winstgevend zijn. Zo’n twaalf procent van de inwoners doet volgens Muller boodschappen bij zijn online supermarkt. “Dat is in zo’n korte tijd ongekend hoog.”
De boodschappendienst organiseert zich volgens Muller verder meer als een platform, waarop bijvoorbeeld lokale bieren en andere producten een plek krijgen. Zij kunnen zich invoegen in de logistieke keten van Picnic. Verder vragen gemeenten vaak of Picnic na de bezorging retourzendingen van webshops wil meenemen. “Dat is geen probleem, want wij rijden toch”, aldus Muller.
Michiel Muller is gasthoofdredacteur van het septembernummer van RetailTrends. Hij is tevens een van de sprekers op het Retail & Brands Festival, dat op 8 september plaatsvindt in Utrecht. Daar laat hij het businessmodel zien achter zijn ondernemingen, waaronder ook Tango en Route Mobiel, en laat zo zien welke strategieën werken en welke niet. Klik hier voor meer informatie over het festival.
Reacties 0