Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Inc., The Guardian, The Drum, Time en Forbes.
Vang ze allemaal
Pokémon, we konden er deze week niet om heen. De één wordt gek van al die aandacht en de ander kan er geen genoeg van krijgen. Die laatst groep is natuurlijk uiterst interessant voor lokale retailers, omdat ze opeens allemaal gamers door hun straat zien lopen. Maar hoe speel je handig op hen in?
Lees verder bij Inc.: http://on.inc.com/29NROPO.
Brexit
Groot-Brittannië stapt uit de Europese Unie, dat is inmiddels wel bekend. De gevolgen zijn echter moeilijk te overzien. Wat is bijvoorbeeld de consequentie voor online retailers?
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/29IIaet.
Burberry
Het gaat niet zo goed met misschien wel de meest geprezen omnichannel retailer van allemaal. Burberry heeft nu zelfs besloten zijn creatieve topman Christopher Bailey aan de kant te schuiven ten faveure van Marco Gobbetti. Hoe kan hij het merk er weer bovenop helpen?
Lees verder bij The Drum: http://bit.ly/29NTXLl.
Het Amazon-effect?
De tweede Amazon Prime Day is weer achter de rug, met naar het schijnt opnieuw recordverkopen voor de Amerikaanse etailer. Ondertussen sluit de een na de andere gevestigde retailer zijn deuren. Deze twaalf winkelketens nemen in grotem getale afscheid van hun fysieke vestigingen.
Lees verder bij Time: http://ti.me/29VyJxt.
Onaantastbaar
Niet iedereen bezwijkt onder de opmars van Amazon. Er is één sector die zich aan de malaise weet te onttrekken: de ‘off-price’ retailers. Hun winkels blijven onverminderd populair.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/29HSJ6O.
Reacties 0