VanHaren heeft woensdag een test uitgevoerd met Pepper in zijn winkel in de Kalverstraat. De humanoïde robot werd bij de ingang gezet om klanten te verwelkomen.
Pepper is afkomstig van het Japanse bedrijf Softbank, dat eerder dit jaar een tijdelijke telefoonwinkel opende die bijna in zijn geheel door de robots werd bemand. VanHaren had vooral als doel om de klantbeleving verder te verhogen. âRetail en technologie zijn onlosmakelijk met elkaar verbondenâ, stelt ceo Krein Bons. âWij volgen deze technologische ontwikkelingen nauwlettend en zien deze test als samenwerking waarbij we elkaar versterken.â
Het is volgens leverancier Iretail.solutions voor het eerst dat een retailer uit de Benelux met Pepper experimenteert. Het is belangrijk om de meerwaarde van de technologie kenbaar te maken, stelt directeur Richard Kuijpers. âDit hebben we nu kunnen testen in de winkel van vanHaren door Pepper in te zetten, de reacties van het publiek te toetsen en de uitkomsten te delen.â
VanHaren plaatste twee jaar terug al in samenwerking met Iretail.solutions speakers in de etalages van zijn flagshipstores in Amsterdam en Breda. Deze zogenoemde fluisterende etalages moeten extra stopkracht opleveren.
Reacties 0