Albert Heijn en Jumbo in actie tegen bijensterfte

Albert Heijn en Jumbo in actie tegen bijensterfte

Albert Heijn en Jumbo kondigen gelijktijdig aan over te stappen op groenten en fruit die minder schadelijk zijn voor bijen. Albert Heijn doet dat in samenwerking met Natuur & Milieu, terwijl Jumbo de handen ineenslaat met Greenpeace.

Alle Nederlandse telers voor Albert Heijn mogen in 2019 de 28 bestrijdingsmiddelen die het schadelijkst zijn voor dier en milieu niet meer gebruiken, is het streven. Die veroorzaken onder meer sterfte bij bijen en andere bestuivende insecten. De Zaanse retailer wil voldoen aan de Milieukeur-eis, die staat voor productie waarbij weinig gewasbeschermingsmiddelen en kunstmest worden gebruikt. Verder gaat het biologische aanbod bij de marktleider in 2019 ook flink omhoog en moet het aantal transportkilometers omlaag door meer in eigen land in te kopen.

Ook Jumbo gaat al zijn groenten vanaf 2019 van het Milieukeur-keurmerk voorzien en kijkt zoveel mogelijk naar inkoop in Nederland, staat in de met Greenpeace ondertekende overeenkomst. Eerder sloot het Veghelse concern zich al aan bij de ‘Bee Deals’, waarbij samen met verschillende ketenpartners aan de verbetering van de leefomgeving van bijen wordt gewerkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!