Best Buy laat consumenten op grote schaal kennismaken met virtual reality. De keten doet dit nadat directeur Hubert Joly enorm onder de indruk raakte van zijn eerste kennismaking met de digitale ontwikkeling.
Joly is ervan overtuigd dat consumenten ook in de ban raken van het nieuwe medium nadat zij het zelf ervaren. Daarop is de retailer samenwerkingen gestart met Facebook-dochter Oculus en Sony. Consumenten kunnen de virtual reality bril van Oculus sinds afgelopen mei ervaren in diverse winkels van de keten. Daarnaast is de bril voorafgaand aan de feestdagen te koop in vijfhonderd vestigingen van Best Buy. De virtual reality set van Sony wordt in tweehonderd wisselende Best Buy-filialen getoond. De Playstation VR is vanaf oktober verkrijgbaar.
Best Buy geeft hiermee aan dat virtual reality volgens hen uit de early adopter fase is en klaar is voor de massa. Hiermee hoopt de keten een nieuwe verkooptopper te creëren. De iPad en andere innovatieve producten die de afgelopen jaren zijn gelanceerd lopen gestaag terug in verkopen.
Reacties 0