Leapp introduceert volgende maand een reparatieservice in al zijn fysieke winkels. De refurbished Apple-verkoper repareert apparaten terwijl de klant wacht. Dat heeft ceo Rogier van Camp bekendgemaakt tijdens het Retail & Brands Festival.
Leapp knapt nu al alle producten die het verkoopt op, maar doet dat vooralsnog buiten het zicht van de consument. “Dat brengen we nu ook naar de voorkant. Klanten kunnen bijvoorbeeld hun kapotte MacBook meenemen en voor een paar tientjes bij ons repareren, terwijl ze van een kop koffie genieten.”
Leapp beschikt momenteel over 22 winkels. Dat aantal wordt nog dit jaar met vijf filialen uitgebreid, vertelt Van Camp. Daarvan komen er drie in Duitsland, een verdubbeling van het huidige totaal. Duitsland is het beloofde land van de voormalige RetailRookie, zo vertelde de ceo onlangs al in RetailTrends.
De winkels in Duitsland doen het volgens Van Camp goed, al is hij 'nog niet heel erg enthousiast'. Het is moeilijk om de winkel via lokale marketing onder de aandacht te kregen, merkt hij. De Duitse uitbreidingsplannen komen echter niet in de ijskast te staan. “In de loop van volgend jaar hopen we grote steden als München, Berlijn en Hamburg aan te doen, om ons vervolgens als een olievlek te verspreiden. Dan kunnen we ook landelijk reclame gaan maken.”
Reacties 0