Hunkemöller opent de komende jaren elke drie tot vier dagen een nieuwe winkel. In totaal wil de lingerieketen tot 2019 tot ‘honderden’ nieuwe vestigingen wereldwijd komen, vertelde HR-manager Karlijn Hendriks donderdag tijdens het Retail & Brands Festival.
Duitsland is de grootste groeimarkt voor Hunkemöller, zo zei Hendriks. Voor de expansie neemt de retailer de komende jaren twintigduizend nieuwe medewerkers in dienst. “Onze grootste HR-uitdaging is om van hen allemaal ‘brand ambassadors’ te maken”, aldus Hendriks.
Hunkemöller pakt de personeelswerving op een non-traditionele manier aan. Zo wordt gewerkt met video recruitment in plaats van sollicitatiebrieven. Daardoor komen er minder sollicitaties binnen en zijn ze van een betere kwaliteit, aldus Hendriks. Ook wordt voor de profilering gekeken naar het profiel van de succesvolste medewerkers die de retailer al heeft.
De lingerieketen presenteerde onlangs Doutzen Kroes als nieuwe merkambassadeur. De van oorsprong Nederlandse retailer is sinds begin dit jaar in handen van de Amerikaanse investeringsmaatschappij Carlyle Group.
Reacties 0