Retailorganisaties die worden geleid door de ‘oude generatie’ zien data en analytics nog te veel als een project met een kop en een staart. Zij beseffen onvoldoende dat het een proces is, waarin retailers met vallen en opstaan handiger en slimmer worden. Dat zegt partner Simon van Ulden van specialist in business intelligence EY i3 in het septembernummer van RetailTrends.
Organisaties die geleid worden door managers die al tien of twintig jaar in functie zijn, kunnen niet meer out of the box denken en hebben onvoldoende affiniteit met de nieuwe wereld, zegt Van Ulden. “Nog altijd hebben we ceo’s die vragen wat de investeringen in die bak data nu opleveren.” Hoewel dat niet altijd vooraf in euro’s is uit te rekenen, is het toch noodzakelijk om ermee aan de slag te gaan, zegt Van Ulden.
Retailers die goed presteren zijn volgens seniormanager predictive analyses Koen Penders organisaties waarin mensen van verschillende disciplines, inclusief analisten, samenwerken. In organisaties zonder dergelijke teams blijft de traditionele kloof tussen de analisten en de mensen uit de business in stand, stelt hij.
In het septembernummer van RetailTrends gaan Van Ulden en Penders dieper in op het belang van big data en hoe ook gevestigde retailers daar beter gebruik van kunnen maken. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0