Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Jumbo, Uber en Kruidvat.
Jumbo
Online boodschappen, Jumbo heeft het er maar druk mee. Gisteren maakte de supermarktketen bekend dat inmiddels meer dan 85 supermarkten de boodschappen thuisbezorgen. Bovendien zijn er ruim 285 pick-up points in ons land. Online bestellen gaat voortaan een stuk eenvoudiger, stelt de Veghelse keten. De app is onder meer voorzien van een scanfunctie waarmee producten in de koelkast al te scannen zijn en direct in het digitale winkelmandje geplaatst kunnen worden. Simpelweg door het scannen van de streepjescodes op de producten of op handige stickers van veelgebruikte producten.
Verder onthoudt de app het laatst gekozen afhaalpunt of het laatst gekozen bezorgtijdstip, waardoor de bestelling snel kan worden afgerond. Klanten die ervoor kiezen hun boodschappen zelf op te halen, kunnen bovendien het ophaalbewijs toevoegen aan hun Apple Wallet. âMet onze vernieuwde app maken we het onze klanten nog gemakkelijker om snel online boodschappen te bestellenâ, aldus de nieuwe e-commercedirecteur Jurriaan Pouw.
UberEats
Al tienduizenden mensen in Amsterdam bestellen met een druk op de knop een rit bij Uber, als we Marco Knitel moeten geloven. Hij is directeur van UberEats Nederland, dat donderdag officieel van start gaat. âOp exact dezelfde manier gaan we nu ook maaltijden tot aan de voordeur brengen.â
Met UberEats worden bestellingen per fiets bezorgd en is de route van de bezorger live op kaart te volgen. Consumenten bestellen hun maaltijd via de UberEats-app en weten door de tracking optie exact wanneer de bezorger aanbelt. Voor restaurants is het voordeel dat zij ook als zij geen eigen bezorgers in dienst hebben, toch hun maaltijden kunnen leveren. Fietsbezorgers kunnen hun opdrachten per keer aannemen.
Kruidvat
Kruidvat lanceert zijn loyaliteitsprogramma ruim vijf jaar na de introductie in Nederland ook in België. De zuiderburen krijgen zowel een fysieke klantenkaart als mobiele app, die in de winkel gescand kan worden. Via de app is het tevens mogelijk om persoonlijke aanbiedingen en het gespaarde puntensaldo te bekijken. Bij elke euro die klanten uitgeven sparen ze een punt, die ingeruild kan worden voor onder meer gratis producten en extra korting.
Klanten kunnen de kaart ophalen in een winkel van Kruidvat en zich vervolgens online registreren. Daarbij kunnen ze aangeven of ze wekelijks of dagelijks wisselende persoonlijke aanbiedingen ontvangen. âDe persoonlijke aanbiedingen komen bovenop de bestaande aanbiedingenâ, benadrukt algemeen directeur Gerard van Breen.
Reacties 0