Eyelove wil met zijn shop-in-shop concept op termijn uitbreiden naar ‘landen met hoge prijzen en weinig regels’. De opticien denkt aan België, Duitsland en Scandinavië, zegt ceo Paul Berkelmans in Het Financieele Dagblad.
Eyelove heeft inmiddels 125 verkooppunten bij drogisterijen, apotheken en enkele modewinkels. Dit jaar komen er nog 25 shop-in-shops bij, zegt Berkelmans. De opticien onderscheidt zich naar eigen zeggen met zijn lage prijzen, die het kan bieden doordat het geen eigen winkel hoeft te financieren.
Ondanks de kleine marges maakt Eyelove volgens Berkelmans ‘meer dan een ton’ winst op een omzet die dit jaar uitkomt op tien miljoen euro. De formule heeft naar eigen zeggen een marktaandeel van zes procent en verwacht door te groeien naar elf procent.
Concrete plannen voor de stap over de grens zijn er nog niet, zegt Berkelmans. Wel laat hij weten alle toekomstige groei vanuit de cashflow te financieren. “Wij hebben niets met banken te maken.”
Eyelove komt uit de koker van voormalig Hans Anders-directeur John Keijsers en Jeroen Lutmers en is mede opgezet door een miljoeneninvestering van Leon Melchior. Toen Keijsers en Lutmers zich terugtrokken, benoemde Melchior Berkelmans tot directeur.
Reacties 0