Karwei is vanaf donderdag zes weken actief met een pop-up store in de Kalverstraat. De bouwmarktketen richt die in als hotel, waarin alle meubels en accessoires te koop zijn.
De pop-up store van tachtig vierkante meter wordt gepresenteerd als ‘boutique hotel’, tevens een van de vier woontrends die Karwei vanaf dit najaar in zijn winkels aanbiedt. De focus ligt bij deze trends op combinaties tussen vloeren, meubels en accessoires. In de tijdelijke winkel in Amsterdam is verder onder meer een sapbar aanwezig.
Formuledirecteur Machiel van der Sluis van Karwei kondigde de pop-up winkel vorige week al aan tegenover RetailWatching. Het is een experiment om de reacties van consumenten op Karwei in de binnenstad te peilen, zei hij. Het toegenomen belang van e-commerce maakt het volgens hem steeds lastiger om alle vierkante winkelmeters in de bouwmarkten relevant te vullen. “Soms is het heel veel van hetzelfde, terwijl je een groot deel online kunt ontsluiten. We zijn dus wel aan het voelen of een stadsconcept voor ons zou kunnen werken.”
Reacties 0